FAQ

Veel gestelde vragen:

  • Wat is jullie adres? Hogebrinkerweg 15-C, 3871 KM Hoevelaken, Directe link naar Google Maps
  • Kan ik langskomen om de keukenmessen te bekijken en vast te houden? Ja, dat is zeker mogelijk maar kan alleen op afspraak. 
  • Kan ik mijn bestelling af komen halen? Ja. Neem als u uw bestelling af wilt komen halen even contact met ons op zodat we hem klaar kunnen leggen. U kunt dan ook je bestelling contant afrekenen als u nog niet online betaald hebt. Pinnen is ook mogelijk.
  • Wanneer heb ik mijn bestelling in huis? Wij versturen de bestelling binnen 1-4 werkdagen. Een voorwaarde is wel dat u online betaalt (iDeal of Paypal) en wij het mes op voorraad hebben. Maakt u het bedrag handmatig over dan kan het één of meerdere dagen duren voor wij de betaling verwerkt hebben. Wij kunnen helaas geen 24 uurs levering beloven. Wij kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor het te laat aankomen van uw bestelling. In ieder geval streven wij naar een bezorgtijd van 1 tot maximaal 4 werkdagen. Voor leveringen naar Belgie moet u 1 werkdag extra rekenen vanwege een extra sorteermoment.
  • Kan ik bij jullie op rekening kopen? Nee, helaas is te vaak misbruik gemaakt van deze methode van afrekenen en hebben wij besloten deze optie niet meer aan te bieden.
  • Heb ik garantie? Jazeker, u heeft 6 maanden garantie maar natuurlijk alleen bij regulier gebruik, breuk en beschadigingen door vallen of misbruik valt niet onder de garantie. Doordat het snijvlak veel dunner is dan bij messen die niet uit Japan komen is er een groter risico op "chippen", houd hier rekening mee en leg uw mes voorzichting op harde oppervlakken en vermijd "wrikkende" bewegingen. Harde producten zoals bot, zand, steentjes, graten en met name bevroren producten zijn funest voor de delicate snede van een Japans mes.
  • Komen deze messen rechtstreeks uit Japan? Jazeker, al onze messen worden geproduceerd in Japan (behalve bij de messen waar dit expliciet bij vermeld is) en worden rechtstreeks aan ons geleverd. Ook de scharen en zakmessen komen uit Japan. Sommige snijplaken laten wij lokaal produceren door verschillende houtwerkplaatsen in Europa.
  • Heb ik garantie als mijn mes beschadigd is door gebruik? Nee, bij regulier gebruik zullen messen niet beschadigd worden. Chippen of het afbreken van het puntje van het mes is een teken dat er te hard op een snijplank is geduwd of dat het mes is gevallen. Beschadigingen door verkeerd gebruik zullen wij dan ook niet in behandeling nemen.
  • Kunnen de messen in de vaatwasser? Nee, wij raden aan om de messen met de hand af te wassen, dit is beter voor het staal en de handvatten. Messen met een volledig RVS of kunststof handvat zijn beter bestand tegen de vaatwasser maar ook voor deze messen raden wij aan deze met de hand af te wassen.
  • Kan ik de bestelling annuleren? Jazeker, als u het product nog niet gebruikt hebt, kunt u binnen 14 dagen gebruik maken van uw wettelijke recht op herroeping. Het is essentieel dat u gebruik maakt van het modelformulier herrroeping. Deze kunt u hier downloaden. Na het invullen van het modelformulier kunt u de zending (ongebruikt en onbeschadigd) retourneren. U krijgt dan binnen 14 dagen het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten (indien de order volledig is teruggezonden) teruggestort op uw rekening. De verzendkosten die u zelf maakt zijn wel voor uw rekening. 
  • Moet ik BTW betalen? Dat hangt ervanaf. particulieren uit Nederland en EU landen betalen altijd BTW. Zakelijke klanten die niet uit Nederland komen en een geldig BTW nummer invoeren en klanten buiten de EU (zakelijk en particulier) betalen geen BTW (dit wordt automatisch van het factuurbedrag afgetrokken). 
  • Kan ik zakelijk bestellen? Jazeker, U krijgt bij elke bestelling een factuur met BTW bedrag geleverd. Voor zakelijke aanschaf door niet in Nederland gevestigde bedrijven kunnen wij ook zonder BTW factureren, we hebben dan wel een geldig BTW nummer nodig die u kunt invoeren op onze webshop.

Vragen? Whatsapp

 

© 2012 - 2024 Japansemessen.nl | sitemap | rss